onsdag 29 april 2009

WOW!!


Idag hade vi vägning på jobbet... Var lite orolig eftersom jag ätit lite för mycket i helgen.. för att inte tala om igår... Och vi ska inte tala om vad jag åt idag...

Men vilken resultat! 10kg!! WOW!! Fick en en "nyckel" eftersom nu har jag gått ner 10%av min vikt. Så det känns än! WOW!


Så därför var jag tvungen att fira idag.. kanske firade liteee för mycket.. men ack så gott allt är!

Är inne på Tradera och kollar lite saker,men HALLÅÅÅÅ handlar alla Xs-S på Gina Tricot? Det var så synd om mig när jag hittade massor med saker och allt var SMALL..


Och varför är det så dyrt att göra nagelförlänging? Jag som ville unna mig något.. Den ekonomiska krisen... Grrrrr...


Idag var jag och hälsade på brorsans fru i deras våning. Min brorsdotter är sååå fin, och stor har hon blivit. Man undrar vad mammorna äter nu för tiden,de har ju någon supermjölk som de pumpar i barnen. Otroligt..

Och vilken utsikt från lägenheten! De har köpt nybygge,jättefin! Verkligen! Så vi promenerade lite och så lekte jag lite med lillan.. När jag skulle ta bussen hem, så visade jag mitt kort för chauffören, och hälsade artigt,som den damen jag är, "Hej" och gick och satte mig. Han stirrade och sa "Hej". Men sedan när jag satt där,med musiken i öronen,sa en tant" Han ropar på dig" jag tog av mig hörlurarna och han sa" Har du visat ditt kort?" jag svarade "JA" och tog fram mitt kort. Sen sa han" Står det inte 25maj??" jag kände att jag blev röd och sa"JA,det gör det". Han tittade ännu mera på mig och sa "JAA duu,25 maj?? Det är faktiskt april.." och tittade på mig som om jag gjort något dåligt och han tänkte slänga ut mig från bussen.. Men då sa jag " JAA du,det står 25 maj. Och vad är det för datum nu? APRIL! Just det, APRIL. Kortet håller i en månad!!!" Vad arg jag blev..


Sedan mötte jag Alex vid Maxi för lite handling och sedan en promenad hem.. en promenad+en promenad+promenad.. till slut har man promenerat hur länge som helst.. Men det är ju bra. Lite motion skadar ingen.


Tog ett glas mjölk nu på kvällen,för att jag ska kunna sova, men det blev ett bråk mellan mig och katten,han ville ha glaset lika mycket som jag. Men jag vann! Fast han fick mjölk i sin skål.. Kom han ändå och ville dricka upp det lilla lilla jag hade.. det såg ut att han skulle välta glaset när som helst för att få den droppen mjölk som var kvar..


Förresten så måste jag gå en kurs i baby-barn språk. Igår ringde jag till Italien för att prata lite med syrran och säga hej till min systerdotter. "Heej" säger jag glatt."Andiamoo,lasciaa. agoli niente gelato tia fafola,schub bella,ciao". Översättning? Det var allför komplicerat att förstå.. Men roligt är det när de berättar ALLT. Och så nickar hon och gestikulerar med händerna.. vilket smart barn hon är,hon vet att jag inte förstår så hon kör teckenspråk...


Nu ska jag gå och läsa i min skvaller tidning som kom idag. Hänt i veckan... Alltid samma story,alltid lika roligt att läsa.. imorgon ska jag till Gina och bytta en tröja jag köpt. Billig men ful.


Bye bye so long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar