söndag 3 maj 2009

Helgen är slut...



Och så är det söndag.. Det betyder att helgen är slut.. Och att åter imorgon,väcks man av klockan alldeles för tidigt.. Men så är det,man måste ju tjäna sitt leverbröd.. Hur ska man kunna köpa allt snyggt man ser??
Tog på mig min nya outfit idag,skorna är verkligen jättesköna att gå i! Helt underbara!

Var i kyrkan idag,sedan var vi i skärholmen och köpte patroner till scannern. Tog bort nagel lacket idag, och jag måste säga att den håller vad den lovar,den höll i 7 dagar, tog bort den själv idag.

Har inte gjort så mycket idag,förutom att äta och äta och äta! Kan inte låta bli! I och för sig så har jag en mens som är på g och en pms att dämpa.. usch usch. Jag vill helst ha choklad,men det är såå förbjudet!! Får inte äta det helst.

Fick mina löpar skor idag,äntligen!! Så imorgon ska jag ut och jogga. Vi får se hur det går. Jag ska springa trots allt vår ruset,tänkte att det var dags att göra något,nu när jag gått ner 10kg.

Var på Maxi idag,tog två,5kg potatis påsar,vad tungt! Vart hade jag de kilona någonstans?? För jag kan verkligen inte lägga de någonstans. Men borta var dem i alla fall. Vilket är bra. Men själv ser jag inte det, jag ser mig som jag var, 10kg tjockare,varför vet jag inte,eller,det tar tid att smälta in?

Har tänkt så mycket på allt och inget.. När jag lyssnar vissa låtar,så går tankarna i cirklar. Så mycket man vill göra,så mycket man vill säga.. och ändå håller man så mycket inombords.. Vissa pratar,vissa gråter,andra skrattar och andra ler.. Själv lyssnar jag på musik, i hög volym, för då kan jag inte tänka alls..Då sjunger jag istället. När jag är arg,när jag är glad,då sjunger jag.


Har lust att åka till syrran i Italien ett par dagar, vill träffa dem och umgås. Ingen känner en bättre än sin egen syster,och ibland behöver man prata med någon. Just om sina tankar..

Som vanligt är det inget bra på tv.. Jo,Comedy Central visar Sex and the City,så jag får väl titta på det..
Den här låten gäller idag.. Har lyssnat på den om och om och om...
"L'una e mezzo e non mi passa
l'una e mezzo e adesso esco
sono cotto catturato sono come mi hai conciato
l'una e mezzo ed è un tormento
sei là fuori e sei qui dentro sei
dovunque sei comunque al centro
è più forte di me questo gioco d'amore
si può solo guardare come va a finire
è più forte di me questo gioco d'amore
questa gabbia di nervi e gusto e buon odore
quattro e mezzo e suda il vetro cosa ci disegno sopra?
tu da quello io con questa
tanto per non stare indietro
lei che ce la mette tutta ma ti porta
sempre in faccia siamo in troppi io
e lei in questo letto
è più forte di me questo gioco d'amore s
i può solo guardare come va a finire
è più forte di me questo gioco d'amore
questa gabbia di nervi e gusto e buon odore
nel bene nel male nell'occhio del ciclone
nel male nel bene finchè notte ci separi
sette e mezzo e sempre in giro
ma non girano i pensieri
sei dovunque sei comunque sei la malattia e la cura
e chissà se adesso dormi e chissà che non ritorni
sei dovunque sei comunque intorno
è più forte di me questo gioco d'amore
si può solo guardare come va a finire
è più forte di me questo gioco d'amore
questa gabbia di nervi e gusto e buon odore
nel bene nel male nell'occhio del ciclone nel male nel bene finchè notte ci separi"




1 kommentar: